Ska de behöva bli så allvarligt att man inte ens ska kunna svälja sin egna saliv??



Hejsan alla!

Här går "virusinfektionen" (som läkaren säger) bara runt, runt och runt bland våra vänner!! När ska den ta slut? Ska man behöva bli så sjuk att man inte ens kan svälja sitt egna saliv? De påstod hon på sjukvårdsrådgivningen! Hon sa att eftersom att jag har ont i halsen, extremt slemmig hosta, ont i nacken, ett kilo snor i näsan osv. så ska de behöva bli värre, så pass att jag inte ska kunna svälja mitt egna saliv för att jag ska kunna få någon läkar tid! Börjar bli så less på sjukvårdsrådgivningen! De enda de säger är att man ska vara hemma i några veckor och bara ta det lugnt.? ta de lungt? hur ska jag kunna ta de lungt när Januari/februari är den fattigaste månaden på hela året? och då påstår hon att jag ska vara hemma några veckor och vänta ut förkylningen?? nu förstår jag inte. Varför i hela fride inte bara ge mig en tid så att jag kan få veta vad för fel de är? Hon påstod först att jag kan ha halsfluss eller körtelfeber. Och om de är halsfluss så kunde de läka ut sig själv. Vilket jag vet att detta inte gör. Och om jag nu har halsfluss och får för mig att hångla runt med halva stan så att de också får detta, är de okej då? Är det okej att jag går runt med en ganska allvarlig bakterie i kroppen som kan utvecklas till körtelfeber? Vitt så jag vet så är det lättare att få körtelfeber om man ofta är förkyld, vilket jag då nästan jämt är. Kan jag däremot leva med att jag är snorig 24/7 året runt. Men att ha så ont i halsen som jag har de kan jag däremot inte stå ut med. Det är ju bara jobbigt att svälja och äta. Men hur som helst så är de inte bara jag som är sjuk, men nu orkar jag dessverre inte vänta längre så jag och den sjuka krigarprinsessan funderar på att sätta oss på akuten och vänta in lite hjälp. Eftersom att krigarprinsessan har feber, förmodligen öroninflammation osv så fick hon inte heller någon tid. Eftersom att de bara va en vanlig "virusinfektion"??? hallå? är de bara jag som börjar bli trött på Svenska sjukvården?


Som alla kanske tyvärr redan har förstått så tänker jag DISSA Svenska sjukvården tack vare att de är så nonchalanta (hur de nu än stavas), otrevliga och oförstående och vägrar ge en tid förens man ligger på dödsbädden och väntar på prästen så blir dom RÅÅDISSADE!

Dagens HISS den går till ett nytt år. inte minst 2009! Som jag (när jag väl blivit frisk) ska försöka göra till det bästa året. Och de kommer nog troligen att bli det mest händelserikaste. Jag tar nämligen studenten, de är kryssning, partajj, bal, de är början på mitt s.k. vuxenliv då jag ska börja arbeta ordentligt på heltid (vilket jag egentligen redan gör). Det känns för övrigt som att de kommer att bli ett underbart år. Alla udda år har blivit fantastiskt bra. Så jag hoppas på 2009!


XOXO/ Snövit

Kommentarer
Postat av: Liene

Jag skulle också dissa sjukvården!

2009-01-07 @ 14:02:02
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0